ביטולי טיסה, חלק א' (חוק טיבי)

 

ביטולי טיסות, מדריך קצר ותכליתי, חלק א' (שו"תים)

לפני הכל צריך לציין שישנם הבדלים בין החקיקה הישראלית לזרה.

חובה לברר היכן נמצאת הנציגות של חברת התעופה. אם היא ישראלית או ממוקמת בישראל – הסיפור יחסית פשוט.

 

אז הגעתם לשדה התעופה וגיליתם שהטיסה התבטלה, מה עושים עכשיו?

ביטול טיסה הוא מאורע מאכזב שעשוי באופן טבעי להסב עוגמת נפש רבה ואכזבה למי שנפגע ממנו.

ראשית, חשוב לציין שהמועד הקובע הוא זה הנקוב בכרטיס הטיסה.

שנית, יש לזכור כי קיים שוני בין הדין הישראלי לבין החוק במדינות אחרות.

החוק הישראלי קובע שכאשר טיסה בוטלה, או כאשר חל איחור של 8 שעות בהמראה, ניתן לזכות בפיצוי בהתאם למרחק, דהיינו, לטווח הטיסה.

עד 2000 ק"מ  –  1,250 ₪.

עד 4,500 ק"מ – 2,000 ₪.

ובטווחים גדולים יותר  – 3,000 ₪.

בנוסף לעיתים ישנה זכאות להטבות שונות כדוגמת, לינה בבית מלון על חשבון החברה, ארוחות, שיחות טלפון ועוד.

נזכיר כי ישנם מקרים מיוחדים שבהם לא ניתן לקבל פיצוי. למשל, כאשר הסירוב להטסת הנוסע נובע ממצב רפואי של הנוסע, מניעה בטיחותית, ליקוי במסמכים.

טעמי ביטחון – במקרה זה, יש אפשרות עקרונית לקבלת פיצוי, בכפוף לעמידה בתנאים המצטברים  הבאים (כלומר, בכל התנאים יחד): מסמכים רלוונטיים תקינים לצורך עליה למטוס, הגעה – 3 שעות לפני שעת ההמראה, וכן שיתוף פעולה מלא עם הבדיקה הביטחונית. במקרה כזה, ישנה אפשרות לקבל פיצוי בגין הסירוב להטיס נוסע.

בדרך כלל יש אפשרות לבחור בין כרטיס טיסה למועד אחר, ובין החזר כספי.  אם ובמידה והבחירה היא בכרטיס טיסה (למועד אחר) ניתן להשיב רק מחצית מהסכום ששולם, בכפוף לכך שטווח הטיסה הוא כדלקמן:  2,000 ק"מ (עד 4 שעות איחור), עד 4,500 ק"מ (ומעל 2,000 ק"מ – עד 5 שעות פיגור), או טווח אחר מעל 4,500 ק"מ (עד 6 שעות איחור).

 

ביטולי טיסה

אין פיצוי כספי במקרים שבהם האיחור/ביטול לא היו בשליטת החברה, בנסיבות מיוחדות.

וגם –

לא ניתן היה להימנע מהביטול.  אגב, גם שביתה נכללת במסגרת נסיבות כאלו, וכן חילול שבתות וחגים.

 

מתי לא ניתן לקבל פיצוי?

כאשר מתקיימים התנאים הבאים: הודעה על הביטול מבעול מועד וכן הצעה של טיסה חלופית לנוסע.

גם במקרה זה יש שונות ביחס לפיצוי בהתאם לקרבה לתאריך היעד של הטיסה.

 

היכן תובעים לפי חוק שירותי תעופה?

בהיקפים נמוכים (מתחת לכ – 34 אלף ₪ מומלץ, לרוב, להגיש תביעה שכזו בבית המשפט לתביעות קטנות על מנת לחסוך בעלויות ובזמן).

בתביעות ייצוגיות, או אחרות, רצוי להיוועץ עם עו"ד מכיוון שבייצוגית יש צורך בקבלת היתר מבית המשפט.

 

הערה חשובה ביותר:

ישנם כללים רבים נוספים הנוגעים לביטולי טיסה שחלקם עתיד לעלות ולהתפרסם בחלק ב' של מאמר זה שעניינו ביטול טיסה, עיכוב בטיסה וסירוב להעלאת נוסע על מטוס. כמו בשאר המאמרים באתר ובמדור זה, גם האמור כאן הוא בגדר מידע כללי בלבד, בלתי מחייב, שאינו קורא לביצוע פעולה כלשהי ובוודאי שאינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני המתחשב בנסיבות האישיות. בעלי האתר אינו אחראי בשום אופן לכל פעולה שתנקט על בסיס מידע זה.

פוסטים אחרונים

שירותי פרו בונו

משרדנו נותן שירותי פרו בונו (לטובת הקהילה, עבור מיעוטי יכולת) בהיקף מסוים מכלל פעילותו. בין השאר המשרד מעניק

קרא עוד »

צור קשר עימנו

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן