לשון הרע ותביעת דיבה

האם הפוסט שכתבו עלי נחשב לשון הרע? ומה אם עשיתי לייק לפוסט כזה?
ומה לגבי ההודעה ההיא בוואטסאפ הקבוצתי? או פרסום במקומון?
האם חוות דעת שלילית על בית עסק תחשב להוצאת דיבה? 
ושיימינג של שוטר לדוגמה, או של אזרח אחר?  

תחום הלשון הרע מעורר לעתים תכופות שאלות ותהיות, והאמת היא שמעבר לכללים הקבועים בחוק, כל סיטואציה ופרסום טעונים בדיקה ופרשנות בהתאם להקשר שלהם ולזיהוי נכון של הנסיבות.

ככלל, ניתן לתבוע בעילת תביעות לשון הרע והוצאת דיבה או פרסומים מכפישים, גם כאשר הדברים שנכתבו הם אמת לאמיתה. אך לצורך כך יש לבחון את המכלול, כאמור, ואת האינטרס שעומד מאחורי הפרסום.

תביעת דיבה או לשון הרע

כאשר לקוח מגיע אל משרדנו עם חשד ללשון הרע או הוצאת דיבה, אנו במשרד עו"ד אסף פלג מפעילים נוהל מהיר במטרה להסיר, לפני הכל, את הפרסום המכפיש (מזעור נזקים). פעולת מנע זו חשובה במיוחד במקרים שבהם תתכן פגיעה בילדים, בנשים (הפצת תמונות אינטימיות למשל) או בעסקים / במוניטין עסקי בשל ביקורת ברשתות החברתיות או באתר אינטרנט אשר עברה את גבולות הטעם הטוב והיא נעשית במטרה לפגוע ולהכפיש גרידא.

מיד לאחר מכן ננקוט ללא שיהוי בפעולות משפטיות נחרצות וחדות, לצורך קבלת פיצוי הולם ואף התנצלות פומבית.

בכל מקרה של לשון הרע מומלץ לתעד ראיות בהתאם לחוק, לצלם את הפרסום המכפיש ולשמור העתק לצורך הליך עתידי וביסוס קו התביעה.

חשוב לדעת:

הפיצוי בגין לשון הרע עשוי להגיע עד ל-50 אלף ש"ח (ללא הוכחת נזק), ובנסיבות מסוימות אף ל-100 אלף ש"ח (!) כאשר הפרסום נעשה בזדון, בכוונה לפגוע.

בין שאר עיסוקיו, עורך הדין אסף פלג, הוא חבר בוועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין,  ועוסק בדיני לשון הרע והוצאת שם רע באופן שוטף. זהו אחד מתחומי ההתמחות המרכזיים של המשרד, שהוא מהמשרדים המובילים בתחום האזרחי באזור בקעת אונו.

ניתן לפנות להתייעצות ראשונית עם אסף פלג (עו"ד) בטל' הישיר – 03-7385404

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן