עו"ד לדיני מוסכים מסביר: מה עושים כאשר ברכב חדש מופיעות תקלות חוזרות.

בקצרה: זה לא “ביש מזל” – זו הפרת אמון משפטית, ויש להגיש תביעה על פי סדר פעולות מושכל.

רכבים חדשים שלא מפסיקים "לראות מוסך"

מי שרוכש רכב, אופנוע או קטנוע חדש, לא קונה רק 'פח' וגלגלים. הוא קונה שקט נפשי. ביטחון. ודאות שהוא, או משפחתו, יגיעו הביתה בבטחה, בלי הפתעות. זה הבסיס לכל העסקה.

ואז, בשקט מתסכל, היסודות הללו נסדקים: נורה שנדלקת. כיבוי אקראי. רעש לא מוסבר. מוסך שאומר "בדקנו, הכול תקין". והלב יודע – משהו לא תקין בכלל.

הנטייה הטבעית היא לחשוב שזו בעיה טכנית.

אך זו טעות.

תקלות סדרתיות ברכב חדש אינן “עניין טכני” – הן כשל צרכני-משפטי עמוק. היבואן לא מכר לכם רק מוצר; הוא מכר לכם גם התחייבות לכך שניתן לתת בו אמון. כשכלי חדש נכנס שוב ושוב למוסך, כשמבטיחים שהכול “נפתר” אבל המציאות מתעקשת אחרת, נוצר סדק עמוק בהרבה ממחבר כבל או משאבת דלק. נוצר סדק באמון.

וברגע שהאמון קורס, החוזה הבלתי כתוב – ולעיתים גם הכתוב – קורס יחד איתו.

וכולם יודעים. היבואנים יודעים, והמערכת יודעת. והצרכן? לרוב הוא נשאר לבד, בין פקיד שירות שלמד לדקלם “הכול תקין לפי הבדיקה” לבין "טופס פתיחת קריאה מספר 4". וזה בדיוק הרגע שבו רבים טועים: הם ממשיכים “לתת צ’אנס”, כאילו מדובר במערכת יחסים. אבל זה לא קשר אישי. זה חוזה.

וברגע שהמוצר כבר לא מספק את הבסיס שלשמו נרכש – הוא מפר את החוזה.

לקוחות הפונים למשרד שואלים אותי לא פעם: כמה תקלות זה “יותר מדי”? מתי מותר להגיד “מספיק”? החוק, למי שבאמת מכיר אותו לעומק, לא עובד על ספירת ביקורים במוסך. הוא עובד על מהות. על חומרה. על פגיעה בליבת העסקה.

אם כלי חדש מפסיק להיות אמין ובטוח, זה כבר לא משנה כמה פעמים הוא ביקר במוסך. זה לא רכב. זה מטען רגשי, מכביד כספית וגם מסכן אותך מבחינה בטיחותית.

יש יצרנים ויבואנים שעדיין מתנהלים כאילו הם עושים לנו טובה כשהם מתקנים. כאילו הזכות לדרוש מוצר תקין תלויה ב״סבלנות״ שלנו כלקוחות. אני אומר את זה בצורה הפשוטה ביותר: אין כאן טובה. יש כאן חובה. “הבטחנו לך מוצר תקין ואנו עומדים בהבטחה” איננה מחווה שירותית. זו נקודת המוצא. כל מה שמתחת לזה – הפרה.

אז איך מתמודדים עם רכב שנמסר עם מלא תקלות?

וזה בדיוק המקום שבו המשפט נכנס לתמונה. לא כעוד “ניסיון לפתור”, אלא כקו הפרדה ברור. כל תיק כזה הוא לא סכסוך טכני; הוא מאבק על אחריות. על גבולות הכוח של יבואן מול אדם פרטי. על השאלה האם כסף קונה שתיקה, או שהחוק קודם למותג.

כשאני מטפל בתיקים כאלה כעורך דין, אני לא מתחיל בשאלה ״האם התקלה באמת חזרה?״. אני מתחיל בשאלה אחרת לגמרי: איפה נשבר האמון, ומה המשמעות המשפטית של זה.

מהמקום הזה מגיע הפתרון. לפעמים זה מחייב עימות חזיתי. לפעמים היבואן מבין מהר. תמיד יש דרך – אבל היא מתחילה בהבנה אחת ברורה: אתם לא חייבים להשלים עם מציאות שבה רכב חדש מרגיש כמו רולטה רוסית.

חשוב לזכור: לא כל תקלה היא עילה לביטול עסקה. אבל בכל פעם שהנהג מפחד להניע, בכל פעם שהוא אומר לעצמו “אולי הפעם התקלה תקרה באמצע נסיעה”, העסקה נשברה. לא טכנית, אלא מהותית.

והמערכת המשפטית, כשהיא מופעלת נכון, יודעת להחזיר את המשוואה למקומה: או כלי תקין, בטוח ואמין, או החזר כספי מלא והכרה בנזק שנגרם.

אם מצאתם את עצמכם במצב הזה, אל תחפשו עוד “אבחון”. אתם לא מחפשים פתרון טכני, אלא דורשים צדק חוזי. וזה בדיוק מה שאני עושה עבור לקוחות שחוו את זה: מחזיר את נקודת האיזון לכיוון הצרכן, למקום שבו היא הייתה אמורה להיות מלכתחילה.

המאמר נערך על ידי עו"ד אסף פלג, העוסק בדין האזרחי ובתביעות קטנות, דיני מוסכים ושכירות. עם זאת המאמר אינו מהווה תחליף להתייעצות משפטית פרטנית המתחשב בצורכי הלקוח ובנסיבות הפרטניות של המקרה.

 

פוסטים אחרונים

רישוי דימותנים רפואיים ורנטגנאים

התיקון לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות יצר מציאות חדשה ומורכבת עבור מאות רנטגנאים ודימותנים. במדריך זה נסביר מדוע בוגרי חו"ל נתקלים בסירוב, מה ההבדל הקריטי בין תעודה "קהילתית" ל"מלאה", וכיצד ניתן להפוך החלטה של משרד הבריאות באמצעות כלים משפטיים נכונים.

קרא עוד »

תצהיר חסר קרקע בייעוד מגורים: כל מה שצריך לדעת לפני שחותמים

זכיתם ב"דירה בהנחה" או מוציאים תעודת זכאות? אל תתנו לבירוקרטיה לעכב אתכם. תצהיר חסר קרקע בייעוד מגורים הוא מסמך חובה הדורש אימות וחתימת עורך דין. במדריך זה נסביר מהי חשיבות המסמך, כיצד להימנע מטעויות משפטיות שעלולות לסכן את הזכאות שלכם, ואיך להשלים את תהליך האישור והחתימה בצורה מהירה ובטוחה במשרד עו"ד אסף פלג.

קרא עוד »

סקירה משפטית – דמי תיווך בשכירות

שוכרים דירה ונתקלים בדרישת דמי תיווך מפתיעה? במדריך זה תגלו מה בדיוק קובע החוק, באילו מקרים המתווך עובד עליכם, מתי אתם לא חייבים לשלם, ואיך להוכיח שמדובר בדרישה לא חוקית. עו"ד אסף פלג מסביר צעד־אחר־צעד איך להתמודד עם מתווכים, מה לחתום (ומה לא), ואיך להחזיר את הכוח לידיים שלכם.

קרא עוד »

העברת בעלות רכב בירושה

איך מעבירים רכב של אדם שנפטר לבן או בת הזוג? מדריך עדכני שמסביר את כל שלבי העברת הבעלות בירושה, המסמכים הדרושים, תצהיר עורך הדין, פטור מאגרות, והאם ירושה מוסיפה "יד" לרכב. מאת עו"ד אסף פלג.

קרא עוד »

תצהיר משרד הרישוי, איך למחוק חוב של אגרת רישוי?

אם קיבלתם דרישה לתשלום חוב אגרת רישוי על רכב שלא קיים – יש דרך פשוטה לבטל אותה. עו"ד אסף פלג מסביר איך להגיש תצהיר אי שימוש ברכב, למחוק את החוב, להוציא תו חניה לרכב של ההורים ולטפל באימות חתימה במשרד הרישוי בלי בירוקרטיה מיותרת.

קרא עוד »

מה עושים כששכן רועש או מפריע?

מה עושים כששכן מרעיש, מצלם, או פוגע בשלווה שלכם? עו״ד אסף פלג מסביר מה מותר, מה אסור, ואיך לפעול צעד־אחר־צעד כדי לעצור מטרד שכנים בלי לאבד את השפיות או את הזכויות.

קרא עוד »

תביעה קטנה או דיון מהיר בבי"ד לענייני עבודה? מורה נבוכים.

בקצרה: סכסוך על שכר, פיצויים או זכויות עובדים שייך רק לבית הדין לעבודה – לרוב במסלול דיון מהיר עד כ-39,500 ₪. סכסוך צרכני (מוצר פגום, שירות לקוי, נזק לרכב) שייך לבית המשפט לתביעות קטנות. בחירה לא נכונה עלולה להוביל למחיקת התביעה מחוסר סמכות. לפני הגשת תביעה, במיוחד בדיני עבודה, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי קצר שיוודא שאתם במסלול הנכון ושהחישובים שלכם מדויקים.

קרא עוד »

חוקיות Airbnb בישראל: מדריך משפטי להשכרה לטווח קצר (2025 – 2026)

המצב המשפטי סביב השכרת Airbnb בבנייני מגורים בישראל הפך למורכב. דיירים וועדי בתים סובלים ממטרדים, ובעלי דירות מסתכנים בתביעות וקנסות. המדריך המשפטי המלא לשנת 2025 מסביר מתי השכרה נחשבת "שימוש חורג", מהן זכויות הדיירים, וכיצד ניתן לפעול משפטית להפסקת הפעילות

קרא עוד »

עורך דין שכירות וחוזי שכירות: המדריך המלא (מעודכן לקראת 2026)

מדריך עדכני ומלא לדיני שכירות בישראל לשנת 2025. כולל כל הזכויות והחובות של שוכרים ובעלי דירות, ליקויים, פיקדון, צ’ק ביטחון, יציאה מוקדמת, תביעות פינוי מושכר, חוק שכירות הוגנת החדש ושכירות מוגנת. מותאם לעבודה משפטית פרקטית ולמצבים אמתיים.

קרא עוד »

צור קשר עימנו

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן