תביעת נזיקין נגד בית חולים או קופת חולים

תביעת נזיקין נגד בית חולים היא תביעה משפטית שנתונה לחוקי המשפט הישראלי.

תביעה זו נגד הבית חולים עשויה להתייחס למספר סיטואציות, כגון טיפול לא נכון, תקלות בטיפול, נזק לכושר הבריאות של המטופל, ועוד.

בהמשך יש לבדוק עמידה במספר תנאים מצטברים לצורך בדיקת המקרה האישי שלך, האם הייתה רשלנות, מה הנזק ועוד.

יש לפעול לפי המלצות המתאימות של משרד עו"ד מומחה בתחום הנזיקין.

כמעט כל התביעות מצריכות בדרך כלל ראיות והוכחות מספקות על הנזק הכספי שנגרם לך כתוצאה מהשגיאה או הפעילות הלא תקנית של בית החולים, למעט מקרים מיוחדים שאינם מצריכים הוכחת נזק ישירה. בכדי להגיש תביעת נזיקין, עליך להוכיח את הנזק הכספי ואת סיבת הנזק.

בתביעת נזיקין יש להתייחס לתקנות, חוקים ופסקי דין הנוגעים לתחום הרפואה ולחוקי המשפט הישראלי, ולהגיש את התביעה בהתאם לנסיבות ולעובדות המעורבות במקרה שלך.

כדי להצליח בתביעת נזיקין נגד בית חולים, חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום ולצבור כל ההוכחות והראיות הנחוצות.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא תחום משפטי הקשור לאחריות הרופאים ואנשי המקצוע בתחום הטיפול. הרשלנות לרוב קשורה בהתאם לתקנות המקצועיות ולמקרים שונים הנדונים בפסקי הדין. על הרופאים והמקצועיים והמטפלים לספק טיפול מקצועי ברמה המתאימה, למנוע פגיעה ככל האפשר במטופלים, ולא לגרום לפגיעה נוספת בטיפול.

במסגרת זו, רופא או גורם מקצועי רפואי עשוי להימצא אחראי בהתאם לדיני הרשלנות הרפואית במקרים בהם מתקיים כשל בטיפול, הזנחה או אי עמידה בדרישות המצופות מאיש מקצוע בתחומי הבריאות והרפואה, למשל כשיש תגובה נגדית לטיפול (ניתן טיפול בניגוד להתוויות, קונטרה-אינדיקציות, לדוגמה) פגיעה במסגרת הליך רפואי או פגיעה אחרת בפרוצדורה רפואית שהובילה לנזק שניתן להוכיח משפטית.

כך למשל, אם הרופא אינו פועל ביסודיות המקצועית הנדרשת לצורך טיפול במטופל, אינו מבצע בדיקות רפואיות מתאימות לפני או בזמן הטיפול, מתרשל בעריכת רשומה או תרשומת רפואית, או מנהל טיפול שגוי שמזיק למטופל –  יתכן שתחול עליו אחריות לרשלנות רפואית (malpractice). על פי הדין הישראלי, הרופא או המקצועי הרפואי עשויים לשאת באחריות לנזק כספי, ולשלם לנפגע/ת פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו כתוצאה מפעולותיהם.

 

קבילה למשרד הבריאות במקרה של רשלנות רפואית

כאשר קיים מקרה של רשלנות רפואית או הפרה של אתיקה רפואית, ניתן להגיש קבילה למשרד הבריאות על מנת לדווח על הפרת החוק או הכלל האתי. קבילה זו יכולה לעיתים להועיל והיא חשובה בין השאר לאור ההשפעה הרבה שיש לפעולה זו גם במובן הרוחבי, וזו שעשויה להיות לציבור כולו, בעקבות בקרה על הפעולות המקצועיות של הרופא, כמו גם של שאר העוסקים במקצוע הרפואי ובפרקטיקה הרלוונטית.

במקרה של קבילה למשרד הבריאות, יש לציין את הפרטים של המטופל, הרופא או הגורם המקצועי הרפואי, תאריך הטיפול, המחלה או המצב הרפואי והרקע המדובר, פרטי הטיפול והאירועים שהובילו לתביעה או לקבילה, ועוד. חשוב להוסיף לקבילה את כל הראיות, ההוכחות והמסמכים שמעוניינים לצרף כדי לתמוך בתביעה או בתלונה, לשם הוכחת  הנזק . בד בבד רצוי מאד להתייעץ לפני כן עם עו"ד מוסמך על מנת לבסס את התלונה כראוי, למנוע חשיפת ראיות שאפשר וישנן שעלולות לשבש את ההליך המשפטי אם יתנהל כזה, ולמנוע "תאונות" משפטיות.

כדי להגיש קבילה רשמית למשרד הבריאות, ניתן לפנות למשרד הבריאות בערוצים המפורסמים ברשת, להתקשר למוקד הפניות, או להשתמש בטופס המקוון כאשר המשרד מאפשר כזה.

חשוב לציין כי הגשת קבילה למשרד הבריאות אינה מחייבת את המטופל להגיש תביעה, אך יכולה לסייע למשרד הבריאות לבצע בדיקות, לפעול למניעת נזקים נוספים ולקחת צעדים במקרים שבהם מתבררת הפרה של החוק, התקנות, בעיות אתיקה, או התנהלות שאינה ראויה. עו"ד המומחה לתחום יוכל ללוות ולייעץ במקרה כזה.

 

לצורך התייעצות ניתן לשוחח עם עו"ד אסף פלג 054-5829265 ללא התחייבות.

 

 

אין באמור בכל מאמרי האתר משום תחליף לייעוץ משפטי פרטני או המלצה לפעולה מכל סוג. מוגש כמידע כללי בלבד והאחריות לביצוע כל פעולה על המשתמש בלבד.

 

 

 

פוסטים אחרונים

מחיקת רישום פלילי – במשרד אזרחי שיקומי (מדריך מקיף והסבר על היתרונות הגלומים)

מחיקת רישום פלילי באמצעות משרד עו"ד אזרחי לתביעות קטנות והליכים מנהליים ושיקומיים, מאפשר הגשת בקשות למחיקת כתם פלילי בעבירות קלות ובינוניות, ללא צורך בהוצאות מופרזות והסיבוך הביורוקרטי נלווה המאפיין את הענף. במשרד עו"ד אסף פלג ושות' אנו מאמינים שלכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה.

קרא עוד »

פירוק שיתוף בתהליך גירושין

עו"ד פירוק שיתוף דירת מגורים נכסים משותפים, ורכוש אחר, יסייע לך בבירור זכויותיך במסגרת הליך הגירושין, בין אם באמצעות הסכם ובין אם על ידי קרב משפטי חסר פשרות.

קרא עוד »

עורך דין נדל"ן עשוי לכלול: עורך דין נדל"ן מיהו עורך דין לנדל"ן – קנייה ומכירה של דירות מגורים

קרא עוד »

צור קשר עימנו

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן