הגשת תובענה (תביעה) נגד רשות מקומית

רשויות מקומיות, כגון ערים ומועצות, אחראיות על תחומים רבים בחיי תושביהן. הן אמונות על מתן שירותים ציבוריים, כגון ניקיון, תחבורה, חינוך, בריאות, תרבות, ועוד. כמו כן, הן אחראיות על שמירה על החוק והסדר בתחומן.

במקרים שבהם רשות מקומית פועלת שלא כחוק, או כאשר היא נושאת באחריות לנזק שנגרם לאדם, ניתן להגיש תביעה נגדה.

מהן טענות התביעה (בתביעות נגד עיריות)?

תביעה נגד רשות מקומית יכולה להתבסס על מספר טענות, כגון:

  • רשלנות: רשות מקומית נושאת באחריות לפעולותיה, וחייבת לנקוט באמצעים סבירים כדי למנוע נזק. כאשר היא אינה עושה זאת, היא עשויה להיחשב כרשלנית.
  • הפרת חובה חקוקה: רשות מקומית מחויבת לפעול על פי תקנות. כאשר היא מפרה חובה חקוקה, היא עשויה להיחשב כמפר את החוזה עם תושביה.
  • הפרת הסכם –  התחייבות, הבטחה שלטונית וכו'.
  • פגיעה בזכויות אדם: רשות מקומית מחויבת לכבד את זכויות האדם של תושביה. כאשר היא פוגעת בזכויות אדם, היא עשויה להיחשב כמפר את החוזה עם תושביה.

מהם סוגי התביעות?

קיימים מספר סוגי תביעות שניתן להגיש נגד רשות מקומית, כגון:

  • תביעות נזיקין: תביעות אלו מוגשות במקרים שבהם רשות מקומית נושאת באחריות לנזק שנגרם לאדם. נזק זה יכול להיות נזק גוף, נזק לרכוש, או נזק לא ממוני.
  • תביעות מיסוי: תביעות אלו מוגשות במקרים שבהם רשות מקומית גובה מסים או אגרות שלא כדין.
  • תביעות מינהליות: תביעות אלו מוגשות במקרים שבהם רשות מקומית פועלת שלא כדין בתחום המינהל שלה.

כיצד להגיש את התביעה?

תביעה נגד רשות מקומית מוגשת לבית משפט. ככלל יש להגיש את התביעה בתוך שנתיים מיום שנגרם הנזק.

טיפים להגשת תביעה

חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני הגשת תביעה נגד רשות מקומית או עירייה. עורך דין יכול לסייע לך להעריך את סיכויי התביעה שלך, ולהכין את התביעה בצורה

דוגמאות לתביעות נפוצות

להלן מספר דוגמאות לתביעות נפוצות נגד רשויות מקומיות:

  • תביעה נגד עירייה בגין נפילה ברחוב: תביעה זו מוגשת במקרים שבהם אדם נפגע כתוצאה ממפגע ברחוב, כגון מכשול, בור, או תאורה לקויה.
  • תביעה נגד עירייה בגין חיוב במס שלא כדין: תביעה זו מוגשת במקרים שבהם רשות מקומית גובה מס או אגרה שלא כדין, כגון היטל השבחה או ארנונה.
  • תביעה נגד עירייה בגין הפרת חוזה: תביעה זו מוגשת במקרים שבהם רשות מקומית מפרה הסכם עם אדם, כגון הסכם מכרז או הסכם שכירות.

סיכום קצר…

רשויות מקומיות אחראיות על תחומים רבים בחיי תושביהן. כאשר רשות מקומית פועלת שלא כחוק, או כאשר היא נושאת באחריות לנזק שנגרם לאדם, ניתן להגיש תביעה נגדה. חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני הגשת תביעה, על מנת להעריך את סיכויי התביעה שלך, ולהכין את התביעה בצורה מקצועית. יש לציין כי במקרים מסוימים ניתן להגיש גם תביעות קטנות נגד עירייה אך כיוון שמדובר בגוף הנעזר במח' משפטית ומגובה בסוללות עורכי דין, רצוי לקבל ייעוץ משפטי טרם נקיטת הליך מול עיריה.

פוסטים אחרונים

מחיקת רישום פלילי – במשרד אזרחי שיקומי (מדריך מקיף והסבר על היתרונות הגלומים)

מחיקת רישום פלילי באמצעות משרד עו"ד אזרחי לתביעות קטנות והליכים מנהליים ושיקומיים, מאפשר הגשת בקשות למחיקת כתם פלילי בעבירות קלות ובינוניות, ללא צורך בהוצאות מופרזות והסיבוך הביורוקרטי נלווה המאפיין את הענף. במשרד עו"ד אסף פלג ושות' אנו מאמינים שלכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה.

קרא עוד »

פירוק שיתוף בתהליך גירושין

עו"ד פירוק שיתוף דירת מגורים נכסים משותפים, ורכוש אחר, יסייע לך בבירור זכויותיך במסגרת הליך הגירושין, בין אם באמצעות הסכם ובין אם על ידי קרב משפטי חסר פשרות.

קרא עוד »

עורך דין נדל"ן עשוי לכלול: עורך דין נדל"ן מיהו עורך דין לנדל"ן – קנייה ומכירה של דירות מגורים

קרא עוד »

צור קשר עימנו

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן