ביטול עסקה על קצה המזלג

ביטול עסקה היא כלי חשוב שמטרתו לחזק את האמון ולהגביר תחרות עסקית.

 

ככלל, פרק הזמן העומד לרשות צרכן (ככלל, לא עסק) לצורך ביטול עסקה הוא 14 יום.

תקנות הגנת הצרכן מסווגות מוצרים ושירותים שונים, וקובעות מצבים יוצאים מן הכלל בחלק מהמקרים.

 

התנאי הבסיסי הוא שערך המוצר אינו נמוך מ – 50 ₪ , שלא נעשה שימוש באותו מוצר ושהוא תקין.

בנוסף על הצרכן לנסות ולהחזיר את המוצר לבית העסק ממנו נרכש.

 

בשאר המקרים זכויות הביטול מחולקות לפי נושאים, או קבוצות, כלשון החוק.

הקבוצה הראשונה כוללת בעיקר רהיטים, ציוד לבית ולגן, מטהרי מים, מוצרים באריזות סגורות (פתיחת מארז לא תחשב לפגם. חיבור לתשתיות מים/גז/חשמל לא נחשב שימוש גם כן) ושעונים.  במקרים כאלה ניתן לבטל עסקה בתוך 14 ימים.

הקבוצה השנייה  –  הנעלה וביגוד. במקרים אלו אפשר לבטל בתוך שני ימי עסקים.

קבוצה שלישית – שירותי תיירות  – שם הכלל קובע ביטול עד 14 ימים, עם מינימום של שבוע לפני תאריך היעד של קבלת השירות.

קבוצה רביעית –  קוסמטיקה, טיפולים אסתטיים וכו'.  נופש ארוך טווח, טלפון, אינטרנט, מנויים – כולל חדרי כושר, מנוי להגרלות / הימורים – כאן ניתן לבטל בתוך 14 יום מהיום שבו התקבל המוצר, או 14 יום מאז נחתם ההסכם.

קבוצה חמישית  – בתצוגות ופרזנטציות מתחילים למנות את פרק הזמן (14 יום) מיום קבלת המוצר או החתימה על השירות, או קבלה של טופס גילוי נאות.  שירות חד פעמי בקבוצה זו – תוך 14 יום ניתן לבטל, בכפוף לכך שהביטול יתבצע יומיים (ימי עסקים) טרם תאריך מתן השירות בפועל.

קבוצה שישית – רכבים: רכב מיבואן. תוך 14 ימים (בתנאי שאין רישום כ"יד").

קבוצה שביעית – תכשיט עד שווי 3,000 ₪.

 

בעיקרון בית העסק אמור להשיב את התמורה ששולמה בתוך שבוע.

חשוב לציין כי נקבעו כללים גם לגבי אופן ההחזר. כך,  סכום ששולם במזומן ניתן להשיב במזומן או בשיק על תאריך אותו היום.  גם אם השיק נפרע – הכלל דומה (אך ניתן להחזיר את הסכום בתוך חמישה ימי עסקים). אם השיק לא נפרע, לעומת זאת, סופרים את חמשת הימים ממועד הפירעון.

 

 

מידע זה מוגש להעשרה כללית בלבד, אין לראות בו משום המלצה לפעולה או תחליף לייעוץ אישי על ידי עורך דין.

פוסטים אחרונים

מה עושים כששכן רועש או מפריע?

מה עושים כששכן מרעיש, מצלם, או פוגע בשלווה שלכם? עו״ד אסף פלג מסביר מה מותר, מה אסור, ואיך לפעול צעד־אחר־צעד כדי לעצור מטרד שכנים בלי לאבד את השפיות או את הזכויות.

קרא עוד »

תביעה קטנה או דיון מהיר בבי"ד לענייני עבודה? מורה נבוכים.

בקצרה: סכסוך על שכר, פיצויים או זכויות עובדים שייך רק לבית הדין לעבודה – לרוב במסלול דיון מהיר עד כ-39,500 ₪. סכסוך צרכני (מוצר פגום, שירות לקוי, נזק לרכב) שייך לבית המשפט לתביעות קטנות. בחירה לא נכונה עלולה להוביל למחיקת התביעה מחוסר סמכות. לפני הגשת תביעה, במיוחד בדיני עבודה, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי קצר שיוודא שאתם במסלול הנכון ושהחישובים שלכם מדויקים.

קרא עוד »

חוקיות Airbnb בישראל: מדריך משפטי להשכרה לטווח קצר (2025 – 2026)

המצב המשפטי סביב השכרת Airbnb בבנייני מגורים בישראל הפך למורכב. דיירים וועדי בתים סובלים ממטרדים, ובעלי דירות מסתכנים בתביעות וקנסות. המדריך המשפטי המלא לשנת 2025 מסביר מתי השכרה נחשבת "שימוש חורג", מהן זכויות הדיירים, וכיצד ניתן לפעול משפטית להפסקת הפעילות

קרא עוד »

עורך דין שכירות וחוזי שכירות: המדריך המלא (2025)

מדריך עדכני ומלא לדיני שכירות בישראל לשנת 2025. כולל כל הזכויות והחובות של שוכרים ובעלי דירות, ליקויים, פיקדון, צ’ק ביטחון, יציאה מוקדמת, תביעות פינוי מושכר, חוק שכירות הוגנת החדש ושכירות מוגנת. מותאם לעבודה משפטית פרקטית ולמצבים אמתיים.

קרא עוד »

מפגעי חרקים ומזיקים בדירה שכורה

מפגע חרקים חמור (כגון פשפשים או נגיעות תיקנים חוזרת) בדירה שכורה עלול להוות הפרה יסודית של חוזה השכירות מצד המשכיר. ככלל, המשכיר אחראי לתיקון כשלים מבניים ותשתיתיים הגורמים למזיקים (לפי חוק שכירות הוגנת), ועליו לתקן פגם דחוף תוך 3 ימים. אי-תיקון במועד מאפשר לשוכר לתקן בעצמו ולקזז את העלות, או לבטל את החוזה.

קרא עוד »

עורך דין לדיני מוסכים מסביר: מה עושים כשרכב לא מפסיק לראות מוסך

במקום שבו רכב חדש אמור להעניק ביטחון ושקט, תקלות חוזרות מערערות את יסוד העסקה כולה. זה לא “חוסר מזל טכני”, אלא כשל צרכני והפרת התחייבות משפטית בסיסית של היבואן לספק כלי אמין ובטוח. כשהאמון בכלי נשבר, גם החוזה נשבר, והחוק מאפשר לדרוש ביטול עסקה, החלפה או פיצוי משמעותי. המאמר מציב את הזווית המשפטית הנכונה: לא עוד המתנה סבלנית מול מוסך, אלא החזרת הכוח לצרכן באמצעות פעולה משפטית ברורה ומקצועית.

קרא עוד »

רשלנות מוסכים, כל הדרכים להגשת תובענה

מה עושים כשהמוסך פישל והרכב יצא במצב גרוע יותר? המאמר מסביר בשפה ברורה מתי מדובר ברשלנות מוסך, אילו עילות תביעה יש נגד מוסכים, איך אוספים ראיות, מתי לפנות לתביעות קטנות ומתי לבית משפט שלום, ואיך עו"ד אסף פלג יכול לעזור לכם לקבל פיצוי מלא על תיקון לקוי ונזק לרכב.

קרא עוד »

מה נחשב לשון הרע ברשתות חברתיות – והאם אפשר לתבוע על פוסט פוגעני?

גם פרסום קטן ברשת יכול להפוך לתביעה גדולה. החוק הישראלי מאפשר פיצוי כספי גבוה גם בלי הוכחת נזק – אם הפוסט, התגובה או הסטורי פגעו בשמו הטוב של אדם. עורך דין אסף פלג, מייצג בתיקים מסוג זה, מסביר על תביעות לשון הרע.

קרא עוד »

צור קשר עימנו

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן