פירוק שיתוף בגירושין- הסבר כללי

במהלך התהליך המשפטי לפירוק שיתוף בנישואין, הזוג צריך לקבוע את התנאים שיפרידו את הנכסים והחיובים, בהתאם להסכמה על עקרונות החלוקה שלהם. כל הסכמה זו נכתבת ונחתמת כמסמך רשמי, והיא נחשבת להסכמה משפטית.

יש מספר שאלות עיקריות שעשויות לעלות בפירוק שיתוף בנישואין, והן כוללות פעולות ובדיקות כגון:

  • מחקר וחלוקה של נכסים משותפים: כולל נכסים דירות, רכבים, חשבונות בנק וכו'.
  • תמיכה כלכלית: הכסף הנדרש על מנת לתמוך בבן הזוג, מזונות וכו', כולל התמורות ופיצויים מביטוח חיים וכו'.
  • זכויות ההורים והילדים: זכויות ההורים ואחריות כלפי הילדים, כלפי הסבים, קביעת זמני ביקורים, ראייה, משמורת וכדומה.  ועוד.

 

שיקולים משפטיים טרם פירוק במסגרת מסכת גירושין

אם לא נמצאו תנאים ספציפיים לפירוק, נדרש בדרך כלל להפעיל את זכות הפירוק באמצעות בקשה לבית המשפט. לעיתים ניתן במסגרת הסכם.

בבקשה זו, יש לציין את הסיבות המובילות לפירוק ולהציג את האמצעים העומדים לרשות המיוצג, בניסיון  למצוא פיתרון סביר לכל הצדדים המעורבים.

בית המשפט יבדוק ויבחן את הפרטים, העובדות והנימוקים המוצגים בבקשה וישקול את הגורמים השונים בתיק. במקרים רבים, בית המשפט ינסה לחפש פיתרון "בדרכי שלום" ולנסות לתקן את הקשר בין הצדדים במקום לפרקו. שלום בית, בשפה הרווחת.

אם עולה צורך לפעול לטובת מימוש זכות הפירוק, כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה היכול להכווין אותך לגבי הצעדים הרלוונטיים המתבקשים, ולסייע לך בהגשת בקשת פירוק בצורה המתאימה ביותר למצבך המשפטי.

 

  • ניתן להתייעץ עם עו"ד לדיני משפחה והמשפט האזרחי במספר – 054-5829265 ללא התחייבות כלשהי. בניתוב למרכזיה לבקש את עו"ד פלג, או לשלוח הודעה לוואטסאפ ונשוב אליכם בתוך 20 דקות.

 

פירוק השיתוף בדירת מגורים

במקרים רבים, הפרמטרים המכריעים בפירוק שיתוף בדירת מגורים בגירושין יבחנו בפני בית המשפט למשפחה. הערכאה עשויה לדון בספקות הנובעות מהסכם שיתוף חיי היום-יום של הזוג, ולפרק את הרכוש המשותף בינהם ובכלל זה בצורות שונות גם את הדירה המשותפת. לכן ההמלצה הכללית היא לפעול בהתאם החוק על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר להפרדה נכונה מבלי לוותר על זכויותיך בנכסים המשותפים.

כל ההסכמות וההבנות שנעשות במהלך הפירוק, בין אם בהסכם ובין אם בסיוע בימ"ש למשפחה או בית דין רבני צריכות להיות מפורטות ומקיפות. הסכם עמום הוא הסכם גרוע, ככלל. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את עמדת החוק המקומי, לקבל את המלצות מייצגים בתיקך, לפני שמחליטים על תנאי ההסכם עליו חותמים או מגישים כתב טענות מפורט. עורך דין מוסמך המומחה לדיני משפחה וגירושין יוכל בקלות לנתב אותך לאפיק הנכון והמתאים ביותר עבורך כאשר מפרקים דירת מגורים או נכס משותף בתהליך הגירושים.

 

האמור לעיל אינו מהווה תחליף להתייעצות משפטית עם עו"ד. מוגש כמידע כללי בלבד, ואין בעלי האתר נושאים לאחריות משפטית בדיני משפחה ו/או ביחס לכל פעולה אחרת שתנקט בעקבות שימוש שנעשה בתכני האתר.

פוסטים אחרונים

מחיקת רישום פלילי – במשרד אזרחי שיקומי (מדריך מקיף והסבר על היתרונות הגלומים)

מחיקת רישום פלילי באמצעות משרד עו"ד אזרחי לתביעות קטנות והליכים מנהליים ושיקומיים, מאפשר הגשת בקשות למחיקת כתם פלילי בעבירות קלות ובינוניות, ללא צורך בהוצאות מופרזות והסיבוך הביורוקרטי נלווה המאפיין את הענף. במשרד עו"ד אסף פלג ושות' אנו מאמינים שלכל אדם מגיעה הזדמנות שנייה.

קרא עוד »

עורך דין נדל"ן עשוי לכלול: עורך דין נדל"ן מיהו עורך דין לנדל"ן – קנייה ומכירה של דירות מגורים

קרא עוד »

צור קשר עימנו

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
דילוג לתוכן